Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Ofelii w postaci Marty, mniszki obłąkanej z miłości. Najbardziej "romantyczny" miał być kształt inscenizacji - Dumas, zazwyczaj mocno trzymający się ziemskich realiów, do tego dramatu wprowadził efekty nadzmysłowe. Pierwszy obraz otwiera pełniąca rolę prologu rozmowa między aniołem a szatanem. Jeden z obrazów został umieszczony w niebie (didaskalia dokładnie wskazują, jak należy sytuować aktorów: Święta Dziewica siedzi oblana delikatnym światłem, nieco niżej klęczy anioł, w tle ukazuje się, pod postacią płomienia, dusza przybywająca do nieba; gdy anioł wciela się w kobietę, skrzydła "same mu odpadają"). Uderza perfekcja scenicznych wskazówek Dumasa: zwraca uwagę dokładnie na to, co ma przykuć uwagę widza. Gdy kształtuje pełną
Ofelii w postaci Marty, mniszki obłąkanej z miłości. Najbardziej "romantyczny" miał być kształt inscenizacji - Dumas, zazwyczaj mocno trzymający się ziemskich realiów, do tego dramatu wprowadził efekty nadzmysłowe. Pierwszy obraz otwiera pełniąca rolę prologu rozmowa między aniołem a szatanem. Jeden z obrazów został umieszczony w niebie (didaskalia dokładnie wskazują, jak należy sytuować aktorów: Święta Dziewica siedzi oblana delikatnym światłem, nieco niżej klęczy anioł, w tle ukazuje się, pod postacią płomienia, dusza przybywająca do nieba; gdy anioł wciela się w kobietę, skrzydła "same mu odpadają"). Uderza perfekcja scenicznych wskazówek Dumasa: zwraca uwagę dokładnie na to, co ma przykuć uwagę widza. Gdy kształtuje pełną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego