Typ tekstu: Książka
Autor: Król Marcin
Tytuł: Liberalizm strachu czy liberalizm odwagi
Rok: 1996
negatywnej a wolności pozytywnej na margines intelektualnych polemik. Istotne pytanie będzie więc brzmiało inaczej: jak wolność gwarantowana w ramach "liberalnego minimum" może być wykorzystywana tak, by nie naruszać cudzej wolności, a zarazem realizować inne wartości? Innymi słowy, jak zachować podstawowe zdobycze epoki liberalnej, a w tym i wolność pojmowaną jako szansa, ale też i nie ograniczyć się do obrony tak pojmowanej wolności? Czy, jeszcze inaczej, jak mieć i prawdę, i demokrację?
Zastanówmy się teraz, na czym może polegać rzeczywiste zagrożenie liberalnej idei wolności?

2. NACJONALIZM I FUNDAMENTALIZM RELIGIJNY
Kiedy Francis Fukuyama uznał, że historia się skończyła, bowiem liberalizm zwyciężył lub wypełnił
negatywnej a wolności pozytywnej na margines intelektualnych polemik. Istotne pytanie będzie więc brzmiało inaczej: jak wolność gwarantowana w ramach "liberalnego minimum" może być wykorzystywana tak, by nie naruszać cudzej wolności, a zarazem realizować inne wartości? Innymi słowy, jak zachować podstawowe zdobycze epoki liberalnej, a w tym i wolność pojmowaną jako szansa, ale też i nie ograniczyć się do obrony tak pojmowanej wolności? Czy, jeszcze inaczej, jak mieć i prawdę, i demokrację?<br>Zastanówmy się teraz, na czym może polegać rzeczywiste zagrożenie liberalnej idei wolności? &lt;/&gt;<br>&lt;page nr=31&gt; <br>&lt;div1&gt;&lt;tit1&gt;2. NACJONALIZM I FUNDAMENTALIZM RELIGIJNY&lt;/&gt;<br>Kiedy &lt;name type="person"&gt;Francis Fukuyama&lt;/&gt; uznał, że historia się skończyła, bowiem liberalizm zwyciężył lub wypełnił
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego