Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 17
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
jednak niemożliwe. To bowiem, co łączy twórczość Tadeusza Brzozowskiego, to szczególna zmysłowość odczuwania świata, wyczulenie na najmniejszy drobiazg, który jest w stanie zaważyć na obrazie całości. Abstrakcyjna forma staje się więc pewnym kostiumem, umownym językiem służącym do przekazania całego bagażu uczuć. Odczytujemy go śledząc natężenie barw, zawiłość linii, odgadując zagadkowy szczegół. I wtedy, jakby niepostrzeżenie, docieramy do sedna - do czystej barwy, linii, formy, której niepotrzebna jest już jakakolwiek racjonalna powierzchowność.
Wystawa prac Tadeusza Brzozowskiego jest niewątpliwie wydarzeniem artystycznym tej wiosny w Zakopanem. Nieczęsto bowiem, choć galeria BWA działa bardzo prężnie, można oglądać dzieła tego formatu. Nic dziwnego, że wernisaż stał się
jednak niemożliwe. To bowiem, co łączy twórczość Tadeusza Brzozowskiego, to szczególna zmysłowość odczuwania świata, wyczulenie na najmniejszy drobiazg, który jest w stanie zaważyć na obrazie całości. Abstrakcyjna forma staje się więc pewnym kostiumem, umownym językiem służącym do przekazania całego bagażu uczuć. Odczytujemy go śledząc natężenie barw, zawiłość linii, odgadując zagadkowy szczegół. I wtedy, jakby niepostrzeżenie, docieramy do sedna - do czystej barwy, linii, formy, której niepotrzebna jest już jakakolwiek racjonalna powierzchowność.<br>Wystawa prac Tadeusza Brzozowskiego jest niewątpliwie wydarzeniem artystycznym tej wiosny w Zakopanem. Nieczęsto bowiem, choć galeria BWA działa bardzo prężnie, można oglądać dzieła tego formatu. Nic dziwnego, że wernisaż stał się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego