Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
Tak mniej więcej przebiegła podróż, którą przyjęto uważać za narodziny żeglugi parowej. Na pewno jednak nie był to pierwszy udany rejs statku o napędzie parowym. W rzeczywistości już wcześniej dokonywali podobnych (choć na mniejszą skalę zakrojonych) wyczynów inni pionierzy na skonstruowanych przez siebie parostatkach. Było ich bardzo wielu, a na szczególne wyróżnienie pośród nich zasługują Amerykanin John Fitch (1743-1798) i Szkot William Symington (1763-1831). Jednakże podróż parowca Fultona w górę rzeki Hudson stanowiła istotnie punkt zwrotny w tych pionierskich usiłowaniach. Od niej bowiem rozpoczął się wspaniały rozwój żeglugi parowej, jaki nastąpił w pierwszej połowie XIX wieku, najpierw w Ameryce
Tak mniej więcej przebiegła podróż, którą przyjęto uważać za narodziny żeglugi parowej. Na pewno jednak nie był to pierwszy udany rejs statku o napędzie parowym. W rzeczywistości już wcześniej dokonywali podobnych (choć na mniejszą skalę zakrojonych) wyczynów inni pionierzy na skonstruowanych przez siebie parostatkach. Było ich bardzo wielu, a na szczególne wyróżnienie pośród nich zasługują Amerykanin John Fitch (1743-1798) i Szkot William Symington (1763-1831). Jednakże podróż parowca Fultona w górę rzeki Hudson stanowiła istotnie punkt zwrotny w tych pionierskich usiłowaniach. Od niej bowiem rozpoczął się wspaniały rozwój żeglugi parowej, jaki nastąpił w pierwszej połowie XIX wieku, najpierw w Ameryce
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego