Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
cele. Efektem końcowym badań pedagogicznych, podobnie jak nauk praktycznych, jest więc opracowanie określonego rozwiązania praktycznego, które może mieć zastosowanie w życiu. W naukach takich punktem wyjścia do planowania jest więc określenie owego końcowego produktu, którym jest zasadniczo jakiś zbiór dyrektyw praktycznych. Dopiero z niego wynika, jakie tematy i jakie problemy szczegółowe należałoby podjąć, aby ów końcowy produkt uzyskać. Jest to prosta konsekwencja faktu, że nauki praktyczne nie ograniczają się do diagnozy oraz wyjaśnienia danego wycinka rzeczywistości, lecz opracowują i weryfikują jakieś projekty innowacji.
Nietrudno stąd o wnioski dotyczące zasad planowania w naukach pedagogicznych. Winno to być przede wszystkim planowanie zadaniami, jakie
cele. Efektem końcowym badań pedagogicznych, podobnie jak nauk praktycznych, jest więc opracowanie określonego rozwiązania praktycznego, które może mieć zastosowanie w życiu. W naukach takich punktem wyjścia do planowania jest więc określenie owego końcowego produktu, którym jest zasadniczo jakiś zbiór dyrektyw praktycznych. Dopiero z niego wynika, jakie tematy i jakie problemy szczegółowe należałoby podjąć, aby ów końcowy produkt uzyskać. Jest to prosta konsekwencja faktu, że nauki praktyczne nie ograniczają się do diagnozy oraz wyjaśnienia danego wycinka rzeczywistości, lecz opracowują i weryfikują jakieś projekty innowacji.<br>Nietrudno stąd o wnioski dotyczące zasad planowania w naukach pedagogicznych. Winno to być przede wszystkim planowanie zadaniami, jakie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego