Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
przez Witkiewicza tych problemów plastycznych, które dopiero obecnie zaczynają się kształtować. Ta futurologiczna prognoza jako antycypacja sztuki, jeszcze dzisiaj nie w pełni rozumianej i określonej, dotyczy zastosowania twórczości artystycznej w takich działaniach, jak prowokacje psychologiczne i socjologiczne, rejestrowanie sytuacji i improwizacji, teatralizacja malarstwa i akcje malarskie, opisywanie procesu tworzenia dzieł sztuki, przekraczającego możliwości realizacji, "wyjście poza obraz", ponieważ w "istotnym malowaniu" sam obraz nie jest w stanie podołać "nienasyceniu formy" i "perwersji formalnej".

Autorka posługuje się dziwną logiką. Najpierw pisze "Wszystkie te rewelacyjne(podkreślenie - Z. D.)fotografie", a zaraz dalej przypina im łatkę określeniem "blagierski wygłup". Bardziej zabawne jest rozumowanie zmierzające
przez Witkiewicza tych problemów plastycznych, które dopiero obecnie zaczynają się kształtować. Ta futurologiczna prognoza jako antycypacja sztuki, jeszcze dzisiaj nie w pełni rozumianej i określonej, dotyczy zastosowania twórczości artystycznej w takich działaniach, jak prowokacje psychologiczne i socjologiczne, rejestrowanie sytuacji i improwizacji, teatralizacja malarstwa i akcje malarskie, opisywanie procesu tworzenia dzieł sztuki, przekraczającego możliwości realizacji, "wyjście poza obraz", ponieważ w "istotnym malowaniu" sam obraz nie jest w stanie podołać "nienasyceniu formy" i "perwersji formalnej".<br><br> Autorka posługuje się dziwną logiką. Najpierw pisze "Wszystkie te &lt;hi&gt;rewelacyjne&lt;/&gt;(podkreślenie - Z. D.)fotografie", a zaraz dalej przypina im łatkę określeniem &lt;hi&gt;"blagierski wygłup"&lt;/&gt;. Bardziej zabawne jest rozumowanie zmierzające
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego