Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
podróżne

Ostatnie lata zdawały się dowodzić, że jeszcze najbezpieczniejszym środkiem podróży są pociągi szybkobieżne. Tak było do 3 czerwca, gdy niemiecki InterCity Express (ICE) wypadł z szyn i przy prędkości 200 km/godz. ściął podpory autostrady, w katastrofie zginęło 96 osób.

Roman Strzemiecki

Czy katastrofa w Eschede powstrzyma burzliwy rozwój szybkobieżnych kolei? Niemcy wpadli w taką panikę, że pociągom ICE jadącym do 280 km/godz. natychmiast ograniczyli prędkość do 160 km/godz. Ale po sprawdzeniu sprawności technicznej 60 składów pierwszej generacji, jeżdżących od 1991 r., wszystko ma wrócić do normy. 43 składy drugiej generacji powstały po 1994 r. Ich producent Siemens
podróżne&lt;/&gt;<br><br> &lt;intro&gt;Ostatnie lata zdawały się dowodzić, że jeszcze najbezpieczniejszym środkiem podróży są pociągi szybkobieżne. Tak było do 3 czerwca, gdy niemiecki InterCity Express (ICE) wypadł z szyn i przy prędkości 200 km/godz. ściął podpory autostrady, w katastrofie zginęło 96 osób.&lt;/&gt;<br><br> &lt;au&gt;Roman Strzemiecki&lt;/&gt;<br><br> Czy katastrofa w Eschede powstrzyma burzliwy rozwój szybkobieżnych kolei? Niemcy wpadli w taką panikę, że pociągom ICE jadącym do 280 km/godz. natychmiast ograniczyli prędkość do 160 km/godz. Ale po sprawdzeniu sprawności technicznej 60 składów pierwszej generacji, jeżdżących od 1991 r., wszystko ma wrócić do normy. 43 składy drugiej generacji powstały po 1994 r. Ich producent Siemens
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego