Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 16.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Pomysł nie jest nowy, bo powstał już cztery lata temu. Lansuje go radna powiatu piaseczyńskiego Maria Bernacka-Rheims. Metro II ma odciążyć drogowe połączenia z Warszawą - Puławską, Przyczółkową. Codziennie przejeżdżają nimi tysiące aut, a autobusy już nie dają sobie rady z przewożeniem ludzi. Liczącą 28 km linię obsługiwałyby spalinowe autobusy szynowe. - Elektryfikacja bocznicy znacznie podniosłaby koszty przedsięwzięcia - tłumaczy Bogumił Gierałtowski z Kolprojektu.

Trasa zaczynałaby się w Mirkowie, potem na wysokości Nowej Iwicznej łączyłaby się z linią radomską. Autobus kończyłby bieg na Dworcu Zachodnim, choć zdaniem specjalistów korzystniejsze byłoby doprowadzenie linii do zlikwidowanego obecnie Dworca Głównego (pasażerowie mieliby o wiele więcej możliwości
Pomysł nie jest nowy, bo powstał już cztery lata temu. Lansuje go radna powiatu piaseczyńskiego Maria Bernacka-Rheims. Metro II ma odciążyć drogowe połączenia z Warszawą - Puławską, Przyczółkową. Codziennie przejeżdżają nimi tysiące aut, a autobusy już nie dają sobie rady z przewożeniem ludzi. Liczącą 28 km linię obsługiwałyby spalinowe autobusy szynowe. - Elektryfikacja bocznicy znacznie podniosłaby koszty przedsięwzięcia - tłumaczy Bogumił Gierałtowski z Kolprojektu. <br><br>Trasa zaczynałaby się w Mirkowie, potem na wysokości Nowej Iwicznej łączyłaby się z linią radomską. Autobus kończyłby bieg na Dworcu Zachodnim, choć zdaniem specjalistów korzystniejsze byłoby doprowadzenie linii do zlikwidowanego obecnie Dworca Głównego (pasażerowie mieliby o wiele więcej możliwości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego