Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
północ, ranek, przedpołudnie, południe (i godziny aż do nadejścia nocy), pora wschodu księżyca, wieczór przed zachodem słońca, pora zachodu, pora zmierzchu. I w scenie ostatniej - ciemność oblana światłem księżyca, czas śmierci. Pora dnia jest tu jedynym stałym elementem didaskaliów. Od dobowego cyklu zależy zmieniający się charakter przestrzeni, łagodnej w dzień, tajemniczej, pełnej duchów w porach ciemności i nocy. Tylko scena, usytuowana w pałacu Arymana, gdzieś poza ziemią, dzieje się o porze też nieokreślonej, jakby poza czasem.
Pory dnia są czasem wewnętrznej niemocy, męczącego oczekiwania. Czasem duchowej aktywności Manfreda jest bowiem noc, a nocna przestrzeń dramatu jest utworzona stosownie do charakteru zmagań
północ, ranek, przedpołudnie, południe (i godziny aż do nadejścia nocy), pora wschodu księżyca, wieczór przed zachodem słońca, pora zachodu, pora zmierzchu. I w scenie ostatniej - ciemność oblana światłem księżyca, czas śmierci. Pora dnia jest tu jedynym stałym elementem didaskaliów. Od dobowego cyklu zależy zmieniający się charakter przestrzeni, łagodnej w dzień, tajemniczej, pełnej duchów w porach ciemności i nocy. Tylko scena, usytuowana w pałacu Arymana, gdzieś poza ziemią, dzieje się o porze też nieokreślonej, jakby poza czasem.<br>Pory dnia są czasem wewnętrznej niemocy, męczącego oczekiwania. Czasem duchowej aktywności Manfreda jest bowiem noc, a nocna przestrzeń dramatu jest utworzona stosownie do charakteru zmagań
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego