Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
konwencjonalnego znaczenia
tego porównania, przywołując znaczenie powolności. Nie wybieramy dowolnie
znaczenia tej metafory-nie oczekujemy przecież, że nasz rozmówca uzna, że
ktoś porównany do ślimaka ma skorupkę lub jest obojnakiem - chyba że
czynimy to świadomie, w celu wywołania efektu humorystycznego.

Mogłoby się wydawać, że każda dowolna interpretacja metafory otwartej jest
tak samo prawdziwa, ale tak nie jest, ponieważ według Nishidy Kitaro kluczem do
jej zrozumienia pozostaje zawsze logika 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'.
3.4. KLASYFIKACJA KOANÓW
O tym, że koany mają swoją logikę i nie są irracjonalne, świadczy także to,
że można je klasyfikować pod względem treści, biorąc pod uwagę różne aspekty
rzeczywistości
konwencjonalnego znaczenia <br>tego porównania, przywołując znaczenie powolności. Nie wybieramy dowolnie <br>znaczenia tej metafory-nie oczekujemy przecież, że nasz rozmówca uzna, że <br>ktoś porównany do ślimaka ma skorupkę lub jest obojnakiem - chyba że <br>czynimy to świadomie, w celu wywołania efektu humorystycznego. <br>&lt;page nr=182&gt;<br>Mogłoby się wydawać, że każda dowolna interpretacja metafory otwartej jest <br>tak samo prawdziwa, ale tak nie jest, ponieważ według Nishidy Kitaro kluczem do <br>jej zrozumienia pozostaje zawsze logika 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. <br>&lt;tit&gt;3.4. KLASYFIKACJA KOANÓW&lt;/&gt; <br>O tym, że koany mają swoją logikę i nie są irracjonalne, świadczy także to, <br>że można je klasyfikować pod względem treści, biorąc pod uwagę różne aspekty <br>rzeczywistości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego