Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Cosmopolitan
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Podobnie jak postmodernistyczne (w żargonie: ponowoczesne) domy są wygodne dla przynowoczesnych (w slangu: przygłupich). Na przykład hotel "Sobieski", najlepiej widoczny w Warszawie kawałek takiej architektury. W środku komfort, ale na zewnątrz: balkonik-niebalkonik, okno na pół człowieka. Żeby to miało jeszcze tę szczerą naiwność lat 60. Ale jest tylko karykaturą tamtej niewinności. Odważnych linii cadillaców przyciętych wyczuciem stylu. W latach 90. wszystko jest skądś: na kredyt, pożyczone, ukradzione. Finansowo-artystyczny postmodernizm. Tak jak fortuny nowych bogaczy. Dla niepoznaki (przed urzędem podatkowym?) ozdobione przesadnie oszczędnym designem. Fałszywym poczuciem smaku, ukrywającym fałszywe pieniądze, fałszywą uczciwość i poglądy z widocznymi szwami po przeróbkach. Zupełnie
Podobnie jak postmodernistyczne (w żargonie: ponowoczesne) domy są wygodne dla przynowoczesnych (w slangu: przygłupich). Na przykład hotel "Sobieski", najlepiej widoczny w Warszawie kawałek takiej architektury. W środku komfort, ale na zewnątrz: balkonik-niebalkonik, okno na pół człowieka. Żeby to miało jeszcze tę szczerą naiwność lat 60. Ale jest tylko karykaturą tamtej niewinności. Odważnych linii cadillaców przyciętych wyczuciem stylu. W latach 90. wszystko jest skądś: na kredyt, pożyczone, ukradzione. Finansowo-artystyczny postmodernizm. Tak jak fortuny nowych bogaczy. Dla niepoznaki (przed urzędem podatkowym?) ozdobione przesadnie oszczędnym designem. Fałszywym poczuciem smaku, ukrywającym fałszywe pieniądze, fałszywą uczciwość i poglądy z widocznymi szwami po przeróbkach. Zupełnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego