Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Magazyn Polski
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1979
go identyfikować z rolą główną, co zdarza się często początkującym recenzentom przy okazji - na przykład - premiery "Dziadów" piszącym, iż pan Trela wstrząsający był w roli tytułowej.

T
TEATR JEDNEGO AKTORA
Obecny Teatr Jednego Aktora sprowadza się w najczęściej spotykanej formie do tego, że aktorzy, dla których nie starcza ról w teatrach, komponują sobie sami jakieś składanki, z którymi objeżdżają przedszkola, świetlice i piwnice.
Jerzy Jurandot twierdzi - może nazbyt złośliwie - że w tym zjawisku dostrzega obronę przed groźbą, iżby Teatr Jednego Aktora nie przekształcił się w teatr jednego widza. Co zdaje się nie grozić monodramom, które i dziś uprawiają artyści wybitni, że
go identyfikować z rolą główną, co zdarza się często początkującym recenzentom przy okazji - na przykład - premiery "Dziadów" piszącym, iż pan Trela wstrząsający był w roli tytułowej. <br>&lt;gap&gt; <br>&lt;tit1&gt;T <br>TEATR JEDNEGO AKTORA&lt;/tit1&gt; <br>Obecny Teatr Jednego Aktora sprowadza się w najczęściej spotykanej formie do tego, że aktorzy, dla których nie starcza ról w teatrach, komponują sobie sami jakieś składanki, z którymi objeżdżają przedszkola, świetlice i piwnice. <br>Jerzy Jurandot twierdzi - może nazbyt złośliwie - że w tym zjawisku dostrzega obronę przed groźbą, iżby Teatr Jednego Aktora nie przekształcił się w teatr jednego widza. Co zdaje się nie grozić monodramom, które i dziś uprawiają artyści wybitni, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego