Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
czy przerywniki, również miały być tej jednolitej całości podporządkowane. Te założenia oddziaływały na teorię dramatu niezależnie od tego, czy - i jak wystawiane - opery widywali młodzi pisarze i krytycy.
U progu romantyzmu pisał Novalis: . Dramat - co warto podkreślić - widział jako "doskonałą operę", czyli wcielenie idei symbiozy sztuk.
Były w Europie osobne teatry operowe, ale i inne wprowadzały do repertuaru opery, z reguły starając się o zapewnienie im możliwie wystawnej inscenizacji; te przedstawienia poruszały wyobraźnię, wpływały na koncepcje przyszłego, romantycznego dramatu i teatru, o które spierano się u progu wieku.
W operze traciły porażającą moc te konwencje, które skutecznie sparaliżowały ówczesny teatr tragiczny
czy przerywniki, również miały być tej jednolitej całości podporządkowane. Te założenia oddziaływały na teorię dramatu niezależnie od tego, czy - i jak wystawiane - opery widywali młodzi pisarze i krytycy.<br>U progu romantyzmu pisał Novalis: &lt;gap&gt;. Dramat - co warto podkreślić - widział jako "doskonałą operę", czyli wcielenie idei symbiozy sztuk.<br>Były w Europie osobne teatry operowe, ale i inne wprowadzały do repertuaru opery, z reguły starając się o zapewnienie im możliwie wystawnej inscenizacji; te przedstawienia poruszały wyobraźnię, wpływały na koncepcje przyszłego, romantycznego dramatu i teatru, o które spierano się u progu wieku.<br>W operze traciły porażającą moc te konwencje, które skutecznie sparaliżowały ówczesny teatr tragiczny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego