Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Państwo i Prawo
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1991
prawnych co do sposobu wytoczenia i prowadzenia sprawy" (RPO 9367/88/VI), gdyż żaden przepis prawa nie nałożył na niego takich obowiązków. Jeżeli nie ma poważnych uchybień w samym toku postępowania (np. jego przewlekania), RPO nie podejmuje interwencji do czasu zakończenia postępowania. Rzecznik nie sugeruje właściwym organom administracji metod i technik działania (RPO 18713/88/VIII), a tym bardziej nie może rozstrzygać merytorycznie spraw w zastępstwie powołanych do tego organów (RPO 12576/66/V). Jest też oczywiste, że Rzecznik nie podejmuje się prowadzenia sprawy "nawet w przypadku merytorycznie uzasadnionym", gdy "nie ma proceduralnych podstaw pozwalających na ewentualne podjęcie działań przewidzianych w
prawnych co do sposobu wytoczenia i prowadzenia sprawy" (RPO 9367/88/VI), gdyż żaden przepis prawa nie nałożył na niego takich obowiązków. Jeżeli nie ma poważnych uchybień w samym toku postępowania (np. jego przewlekania), RPO nie podejmuje interwencji do czasu zakończenia postępowania. Rzecznik nie sugeruje właściwym organom administracji metod i technik działania (RPO 18713/88/VIII), a tym bardziej nie może rozstrzygać merytorycznie spraw w zastępstwie powołanych do tego organów (RPO 12576/66/V). <page nr=44> Jest też oczywiste, że Rzecznik nie podejmuje się prowadzenia sprawy "nawet w przypadku merytorycznie uzasadnionym", gdy "nie ma proceduralnych podstaw pozwalających na ewentualne podjęcie działań przewidzianych w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego