Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1978
Rok powstania: 2005
pretensje". Królikiewicz odszedł w nim od ascezy swojego kadru. Nerwowość, ostrość konfliktu, nienawiść, wyładowanie kompleksów bohatera, wszystko to, wydawało się, reżyser zbyt jednoznacznie próbuje przełożyć na język filmu, na jego środki ekspresji i narracji. Dosłowność tego przekładu była irytująca. Nerwowo prowadzona kamera "z ręki", nerwowy rytm montażu świadczyły raczej o temperamencie twórców, niżby miały opisywać stany i predyspozycje psychiczne bohaterów. Film ten był jednak i interesujący, i nowatorski. Prawdziwość opisywanych sytuacji, dynamizacja konfliktów, wreszcie popis gry aktorskiej Franciszka Trzeciaka łączyły ten film z wartościami debiutu "Na wylot".
Pojawiło się jednak niebezpieczeństwo tautologii formalnej, ubrane zresztą w formułę teorii tzw. przestrzeni pozakadrowej
pretensje"&lt;/&gt;. Królikiewicz odszedł w nim od ascezy swojego kadru. Nerwowość, ostrość konfliktu, nienawiść, wyładowanie kompleksów bohatera, wszystko to, wydawało się, reżyser zbyt jednoznacznie próbuje przełożyć na język filmu, na jego środki ekspresji i narracji. Dosłowność tego przekładu była irytująca. Nerwowo prowadzona kamera "z ręki", nerwowy rytm montażu świadczyły raczej o temperamencie twórców, niżby miały opisywać stany i predyspozycje psychiczne bohaterów. Film ten był jednak i interesujący, i nowatorski. Prawdziwość opisywanych sytuacji, dynamizacja konfliktów, wreszcie popis gry aktorskiej Franciszka Trzeciaka łączyły ten film z wartościami debiutu &lt;hi rend="italic"&gt;"Na wylot"&lt;/&gt;. <br>Pojawiło się jednak niebezpieczeństwo tautologii formalnej, ubrane zresztą w formułę teorii tzw. przestrzeni pozakadrowej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego