Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
opłakiwał swoich rodziców
po ich śmierci". Natomiast Bassui Tokusho (1327-1387) porównywał
adepta zen, który po 'oświeceniu' zrezygnował z praktyki, do człowieka,
który znalazł miedź i dlatego zrezygnował z poszukiwania złota.
Jaki jest sens praktyki po 'oświeceniu' z punktu widzenia 'logiki
paradoksu'? Z pewnością błędna z tego punktu widzenia jest teoria 'oświecenia
nagłego' i 'praktyki stopniowej' (chiń. dunwu jianxiu; jap. tongo zenshu),
która występuje w naukach Heze Shenhui (jap. Kataku Jinne, 686-760).
Niestety znamy ją jedynie ze źródeł pośrednich, a mianowicie z krytycznej
relacji Zongmi (780-841). Według tego stanowiska adept najpierw dostępuje
'oświecenia wstępnego' (chiń. kaiwu; jap. kaigo), które
opłakiwał swoich rodziców <br>po ich śmierci".&lt;/&gt; Natomiast Bassui Tokusho (1327-1387) porównywał <br>adepta zen, który po 'oświeceniu' zrezygnował z praktyki, do człowieka, <br>który znalazł miedź i dlatego zrezygnował z poszukiwania złota. <br>Jaki jest sens praktyki po 'oświeceniu' z punktu widzenia 'logiki <br>paradoksu'? Z pewnością błędna z tego punktu widzenia jest teoria 'oświecenia <br>nagłego' i 'praktyki stopniowej' (chiń. dunwu jianxiu; jap. tongo zenshu), <br>która występuje w naukach Heze Shenhui (jap. Kataku Jinne, 686-760). <br>Niestety znamy ją jedynie ze źródeł pośrednich, a mianowicie z krytycznej <br>relacji Zongmi (780-841). Według tego stanowiska adept najpierw dostępuje <br>'oświecenia wstępnego' (chiń. kaiwu; jap. kaigo), które
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego