Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
Horna, gdyż jak trafnie zauważył Sternberg (1985, s. 336): "...testy Wechslera czy Stanford-Bineta nie dają należytego pojęcia o koncepcji natury inteligencji przyjętej przez ich twórców".

Przy testach uzdolnień, osiągnięć szkolnych czy przydatności zawodowej, stosowanych w celach selekcyjnych (w szkolnictwie, przemyśle, wojsku itp.), niezmiernie ważna jest analiza kontekstu treści pozycji testowych. Posłużenie się znanym testem, opracowanym pod kątem określonych treści w sytuacji, która niezbyt przystaje do owych "starych" treści, niesie z sobą niebezpieczeństwo uzyskania przez badaną osobę wyniku obciążonego, a wielkość owego obciążenia (ang. bias) będzie funkcją niezgodności rzeczywiście badanych za pomocą testu osiągnięć szkolnych treści (np. aktualnie realizowanego programu nauczania
Horna, gdyż jak trafnie zauważył Sternberg (1985, s. 336): "...testy Wechslera czy Stanford-Bineta nie dają należytego pojęcia o koncepcji natury inteligencji przyjętej przez ich twórców".<br><br>Przy testach uzdolnień, osiągnięć szkolnych czy przydatności zawodowej, stosowanych w celach selekcyjnych (w szkolnictwie, przemyśle, wojsku itp.), niezmiernie ważna jest analiza kontekstu treści pozycji testowych. Posłużenie się znanym testem, opracowanym pod kątem określonych treści w sytuacji, która niezbyt przystaje do owych "starych" treści, niesie z sobą niebezpieczeństwo uzyskania przez badaną osobę wyniku obciążonego, a wielkość owego obciążenia (ang. bias) będzie funkcją niezgodności rzeczywiście badanych za pomocą testu osiągnięć szkolnych treści (np. aktualnie realizowanego programu nauczania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego