Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
następności . Kolejny wewnętrzny odcinek części oraz kolejna część cyklu właśnie następują po sobie z materiałem korespondującym ze sobą bądź modyfikowanym (wyjątkowo integrowanym kategorią wariacji). W rezultacie kolejne mikro- i makrostruktury formalne utrzymują stały, wysoki stopień powiązań i integracji.
Podobną ideę wykorzystał Karczyński w Missa Jubilate Deo in honorem S[anc]ti Nepomuceni Mart[yris] (1949). Materiałem integrującym formę tego cyklu mszalnego są struktury melodyczne pieśni ku czci Św. Jana Nepomucena "Witaj, Janie z Bolesława" (zob. dalszą część tego rozdziału). Zwracają uwagę rzadko stosowane powiązania między strukturami formalnymi różnych części mszy, np. Et in terra (Gloria) kompozytor wiąże materiałowo z Et in
następności&lt;/&gt; &lt;gap&gt;. Kolejny wewnętrzny odcinek części oraz kolejna część cyklu właśnie następują po sobie z materiałem korespondującym ze sobą bądź modyfikowanym (wyjątkowo integrowanym kategorią wariacji). W rezultacie kolejne mikro- i makrostruktury formalne utrzymują stały, wysoki stopień powiązań i integracji.<br>Podobną ideę wykorzystał Karczyński w Missa Jubilate Deo in honorem S[anc]ti Nepomuceni Mart[yris] (1949). Materiałem integrującym formę tego cyklu mszalnego są struktury melodyczne pieśni ku czci Św. Jana Nepomucena "Witaj, Janie z Bolesława" (zob. dalszą część tego rozdziału). Zwracają uwagę rzadko stosowane powiązania między strukturami formalnymi różnych części mszy, np. Et in terra (Gloria) kompozytor wiąże materiałowo z &lt;name type="tit"&gt;Et in
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego