Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.16 (3)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
młodzieńczą I symfonią Mendelssohna (Deutsches Kammerorchester z Berlina) bądź monumentalną V symfonią Mahlera (NOSPR pod batutą Antoniego Wita). Można też było wysłuchać zarówno popularnych Beethovenowskich koncertów fortepianowych (w wykonaniu młodej Węgierki Adrienne Krausz i znanego pianisty austriackiego Rudolfa Buchbindera), jak i mało znaną muzykę do dramatu Goethego "Egmont". Na koncerty tradycyjnie przybyło wielu zagranicznych turystów, przede wszystkim z Niemiec. Dla obszaru niemieckiego wielka symfonika od Beethovena do Mahlera wciąż jest narodową świętością. Tam powstało pojęcie "mieszczańskiej religii sztuki", objawiającej się nabożnym stosunkiem do słuchania symfonii i zrytualizowaniem koncertu. Beethoven i jego następcy byli tam - i w pewnym stopniu nadal są - obiektami
młodzieńczą I symfonią Mendelssohna (Deutsches Kammerorchester z Berlina) bądź monumentalną V symfonią Mahlera (NOSPR pod batutą Antoniego Wita). Można też było wysłuchać zarówno popularnych Beethovenowskich koncertów fortepianowych (w wykonaniu młodej Węgierki Adrienne Krausz i znanego pianisty austriackiego Rudolfa Buchbindera), jak i mało znaną muzykę do dramatu Goethego "Egmont". Na koncerty tradycyjnie przybyło wielu zagranicznych turystów, przede wszystkim z Niemiec. Dla obszaru niemieckiego wielka symfonika od Beethovena do Mahlera wciąż jest narodową świętością. Tam powstało pojęcie "mieszczańskiej religii sztuki", objawiającej się nabożnym stosunkiem do słuchania symfonii i zrytualizowaniem koncertu. Beethoven i jego następcy byli tam - i w pewnym stopniu nadal są - obiektami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego