Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
dla producentów jest reimport, ponieważ zagraża on poziomowi cen w kraju producenta, gdzie najprawdopodobniej ma duży udział i znaczenie tego rynku jest dla producenta większe, niż innych rynków.
Inne zagrożenie występuje w przypadku lateralnego "szarego importu".
Tkwi ono w dużej trudności zidentyfikowania takich transakcji.
Przedstawione tu zjawiska "szarych rynków" i transakcji arbitrażowych występują tylko wówczas, gdy tzw. koszty arbitrażu, czyli koszty transportu, ubezpieczenia, pozyskania informacji, formalności administracyjnych związanych z importem i koszty ewentualnego dostosowania produktów do poszczególnych rynków, są niższe, niż różnice cen między rynkami, w stosunku do których odnoszą się te transakcje arbitrażowe.
Warto zauważyć, że przy kalkulowaniu opłacalności tych
dla producentów jest reimport, ponieważ zagraża on poziomowi cen w kraju producenta, gdzie najprawdopodobniej ma duży udział i znaczenie tego rynku jest dla producenta większe, niż innych rynków.<br>Inne zagrożenie występuje w przypadku lateralnego "szarego importu".<br>Tkwi ono w dużej trudności zidentyfikowania takich transakcji.<br>Przedstawione tu zjawiska "szarych rynków" i transakcji arbitrażowych występują tylko wówczas, gdy tzw. koszty arbitrażu, czyli koszty transportu, ubezpieczenia, pozyskania informacji, formalności administracyjnych związanych z importem i koszty ewentualnego dostosowania produktów do poszczególnych rynków, są niższe, niż różnice cen między rynkami, w stosunku do których odnoszą się te transakcje arbitrażowe.<br>Warto zauważyć, że przy kalkulowaniu opłacalności tych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego