Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
tradycyjnej muzyce rockowej trudno jest zrozumieć zasady rządzące światem techno. Artysta-twórca jest tu pojęciem traktowanym inaczej niż w sztuce, do jakiej przywykliśmy przez ostatnie kilkaset lat. Umiejętności gry na instrumencie i nazwisko wykonawcy nie są istotne. Zresztą często niełatwo określić precyzyjnie, kto jest wykonawcą, jako że każdy dźwięk pochodzi tu z komputera (wyjąwszy okazjonalny głos). Tożsamość autora kryje się za wieloma pseudonimami, płyty wychodzą często w niewielkich nakładach, firmowane przez efemeryczne wytwórnie, dlatego prawie niemożliwe jest prześledzenie kariery konkretnego człowieka. Mówiąc bardzo z grubsza, prąd techno nie eksponuje jednostki. Muzyka ma tu charakter użytkowy, jest pomyślana przede wszystkim jako katalizator
tradycyjnej muzyce rockowej trudno jest zrozumieć zasady rządzące światem techno. Artysta-twórca jest tu pojęciem traktowanym inaczej niż w sztuce, do jakiej przywykliśmy przez ostatnie kilkaset lat. Umiejętności gry na instrumencie i nazwisko wykonawcy nie są istotne. Zresztą często niełatwo określić precyzyjnie, kto jest wykonawcą, jako że każdy dźwięk pochodzi tu z komputera (wyjąwszy okazjonalny głos). Tożsamość autora kryje się za wieloma pseudonimami, płyty wychodzą często w niewielkich nakładach, firmowane przez efemeryczne wytwórnie, dlatego prawie niemożliwe jest prześledzenie kariery konkretnego człowieka. Mówiąc bardzo z grubsza, prąd techno nie eksponuje jednostki. Muzyka ma tu charakter użytkowy, jest pomyślana przede wszystkim jako katalizator
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego