Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
projekcją filmową. Filmy aktorsko-animowane stały się zresztą specjalnością reżysera, poczynając od debiutanckiej "Ostatniej sztuczki pana Schwarcewalldea i pana Edgara", a na najnowszym pełnometrażowym filmie "Otesánek" kończąc. Ten ostatni to wolna adaptacja starej czeskiej baśni o innej ożywionej lalce, która przeradza się w monstrum.
Alchemiczna przemiana materii to najczęstszy motyw twórczości ˇVankmajera. Dzięki filmowi animowanemu artysta może realizować to, o czym jego poprzednicy, magowie z Hradczan, tylko marzyli: ożywiać martwe przedmioty i przemieniać je w inne ciała.
W świecie kreowanym przez ˇVankmajera żyje absolutnie wszystko. Łyżki, klamki, ściany, nie mówiąc o wypchanych zwierzętach i lalkach ludzkiej wielkości. Jest to też świat
projekcją filmową. Filmy aktorsko-animowane stały się zresztą specjalnością reżysera, poczynając od debiutanckiej &lt;name type="tit"&gt;"Ostatniej sztuczki pana Schwarcewalldea i pana Edgara&lt;/&gt;", a na najnowszym pełnometrażowym filmie &lt;name type="tit"&gt;"Otesánek"&lt;/&gt; kończąc. Ten ostatni to wolna adaptacja starej czeskiej baśni o innej ożywionej lalce, która przeradza się w monstrum.<br>Alchemiczna przemiana materii to najczęstszy motyw twórczości ˇ&lt;name type="person"&gt;Vankmajera&lt;/&gt;. Dzięki filmowi animowanemu artysta może realizować to, o czym jego poprzednicy, magowie z Hradczan, tylko marzyli: ożywiać martwe przedmioty i przemieniać je w inne ciała.<br>W świecie kreowanym przez ˇ&lt;name type="person"&gt;Vankmajera&lt;/&gt; żyje absolutnie wszystko. Łyżki, klamki, ściany, nie mówiąc o wypchanych zwierzętach i lalkach ludzkiej wielkości. Jest to też świat
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego