Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
sztuk wizualnych rodziły się z gry ich przeciwieństw. Sztuka Egiptu, iluzyjne malarstwo Pompei, mozaiki Rawenny, malarstwo baroku, wreszcie działalność Corbusiera jest tego dowodem. Tak np. problem skali miary człowieka, tak istotny w działaniach plastycznych, w wysokościowym budownictwie staje się już pozowaniem wskaźników ludzkiej skali.
Głosimy hasło prawa każdego człowieka do uczestniczenia w tworzeniu kultury, prawa do manifestowania swych upodobań w strefie jego bezpośredniego otoczenia. Musimy dążyć do jasnego określenia zasięgu jej strefy działań plastycznych, strefy zmienności, różnorodności i spontaniczności artystycznej gry zróżnicowanych upodobań estetycznych. Są to sprawy kultury bezpośredniego otoczenia człowieka, jego mieszkania ulicy, osiedla.
Celem mojej wypowiedzi było nie tylko
sztuk wizualnych rodziły się z gry ich przeciwieństw. Sztuka Egiptu, iluzyjne malarstwo Pompei, mozaiki Rawenny, malarstwo baroku, wreszcie działalność Corbusiera jest tego dowodem. Tak np. problem skali miary człowieka, tak istotny w działaniach plastycznych, w wysokościowym budownictwie staje się już pozowaniem wskaźników ludzkiej skali.<br> Głosimy hasło prawa każdego człowieka do uczestniczenia w tworzeniu kultury, prawa do manifestowania swych upodobań w strefie jego bezpośredniego otoczenia. Musimy dążyć do jasnego określenia zasięgu jej strefy działań plastycznych, strefy zmienności, różnorodności i spontaniczności artystycznej gry zróżnicowanych upodobań estetycznych. Są to sprawy kultury bezpośredniego otoczenia człowieka, jego mieszkania ulicy, osiedla.<br> Celem mojej wypowiedzi było nie tylko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego