Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 49
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1997
dopiero wiosną i latem, bowiem zimą znaczna część kierowców rezygnuje z jazdy. - Akcyza na paliwa jest w Polsce mniejsza niż w większości państw Unii Europejskiej - przypomina Bogusław Grabowski. - Wstępując do unii, musimy ją w najbliższych latach zwiększyć. Może więc lepiej zrobić to teraz, kiedy budżet potrzebuje pieniędzy?
- W Polsce już ugruntował się zwyczaj zatykania dziur w budżecie poprzez zwiększanie obciążeń podatkowych. Jest to najłatwiejszy sposób pozyskiwania pieniędzy; tylko w 1997 r. budżet uzyskał w ten sposób 100-110 mln USD - oponuje przeciwko takiemu rozumowaniu Andrzej Szczęśniak, prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych. - Takie postępowanie nie przynosi korzyści gospodarce, gdyż rząd podnosi wartość
dopiero wiosną i latem, bowiem zimą znaczna część kierowców rezygnuje z jazdy. - Akcyza na paliwa jest w Polsce mniejsza niż w większości państw Unii Europejskiej - przypomina Bogusław Grabowski. - Wstępując do unii, musimy ją w najbliższych latach zwiększyć. Może więc lepiej zrobić to teraz, kiedy budżet potrzebuje pieniędzy?<br> - W Polsce już ugruntował się zwyczaj zatykania dziur w budżecie poprzez zwiększanie obciążeń podatkowych. Jest to najłatwiejszy sposób pozyskiwania pieniędzy; tylko w 1997 r. budżet uzyskał w ten sposób 100-110 mln USD - oponuje przeciwko takiemu rozumowaniu Andrzej Szczęśniak, prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych. - Takie postępowanie nie przynosi korzyści gospodarce, gdyż rząd podnosi wartość
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego