Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
na tym też polega wyższość "niescenicznej" poetyki). Obok głosów osób realnych mówią postacie z zaświatów (jak Mefisto czy Anioł Stróż), są głosy anonimowe.
Trzy Głosy nękają Hrabiego w "górach i przepaściach", kilka głosów dobiega od ciągniętych na śmierć arystokratów i dwukrotnie pojawia się prześmiewczy "Głos skądsiś", kontrujący rozpacz Hrabiego: "dramat układasz". Mnogość, częstotliwość tych głosów, nękających, osaczających bohatera, tworzy w dramacie i wzmaga atmosferę grozy i klęski.
Najstraszliwszy jest fakt, że ani Chóry, ani pojedyncze Głosy nie są partnerami dialogu. Są wpisane do tekstu tak, jak słowa innych osób; ale to dialog pozorny, Hrabia słyszy, lecz nie ma komu odpowiadać, nie
na tym też polega wyższość "niescenicznej" poetyki). Obok głosów osób realnych mówią postacie z zaświatów (jak Mefisto czy Anioł Stróż), są głosy anonimowe.<br>Trzy Głosy nękają Hrabiego w "górach i przepaściach", kilka głosów dobiega od ciągniętych na śmierć arystokratów i dwukrotnie pojawia się prześmiewczy "Głos skądsiś", kontrujący rozpacz Hrabiego: "dramat układasz". Mnogość, częstotliwość tych głosów, nękających, osaczających bohatera, tworzy w dramacie i wzmaga atmosferę grozy i klęski.<br>Najstraszliwszy jest fakt, że ani Chóry, ani pojedyncze Głosy nie są partnerami dialogu. Są wpisane do tekstu tak, jak słowa innych osób; ale to dialog pozorny, Hrabia słyszy, lecz nie ma komu odpowiadać, nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego