Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
uwagi jest integracja cech przedmiotu w akcie percepcji. Integracja ta opiera się na tych cechach, które znajdują się w centrum uwagi. Identyfikacja celu percepcji oparta jest na równoczesnym przeglądzie cech o charakterze automatycznym. W sytuacjach gdy percepcja nie ma charakteru zachowania celowego, przeszukiwanie ma charakter seryjny. W przypadku wystąpienia trudności ukierunkowania centrum uwagi na określony przedmiot, cechy nie zostają w pełni integrowane i pojawia się możliwość tworzenia związków iluzyjnych między cechami. Polegają one na tworzeniu powiązań między cechami należącymi do różnych przedmiotów. Sytuacje te są charakterystyczne dla percepcji nie angażującej uwagi adekwatnie do sytuacji.
Wraz z nabieraniem praktyki w identyfikowaniu celów
uwagi jest integracja cech przedmiotu w akcie percepcji. Integracja ta opiera się na tych cechach, które znajdują się w centrum uwagi. Identyfikacja celu percepcji oparta jest na równoczesnym przeglądzie cech o charakterze automatycznym. W sytuacjach gdy percepcja nie ma charakteru zachowania celowego, przeszukiwanie ma charakter seryjny. W przypadku wystąpienia trudności ukierunkowania centrum uwagi na określony przedmiot, cechy nie zostają w pełni integrowane i pojawia się możliwość tworzenia związków iluzyjnych między cechami. Polegają one na tworzeniu powiązań między cechami należącymi do różnych przedmiotów. Sytuacje te są charakterystyczne dla percepcji nie angażującej uwagi adekwatnie do sytuacji. <br>Wraz z nabieraniem praktyki w identyfikowaniu celów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego