Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Chyba żaden rok w historii Teatru Wielkiego w Łodzi nie był tak trudny jak ten, w którym obchodzi 50 rocznicę założenia stałej sceny operowej (gmach powstał 12 lat później). Zaczęło się od premier i hucznych bankietów, potem było trzęsienie ziemi: aresztowanie dyrektora i groźba bankructwa. Teraz dzięki determinacji artystów sytuacja uległa załagodzeniu, a jubileusz trwa; z tej okazji urząd marszałkowski przeznaczył 1 mln zł na kolejne w tym roku premiery. "Adriana Lecouvreur" Francesca Cilei, wystawiona dokładnie niemal w rocznicę pierwszej łódzkiej premiery operowej (był to oczywiście "Straszny dwór"), przypomina, że tutejsza scena zawsze miała ambicje. Krawiec kraje, jak mu materii staje
Chyba żaden rok w historii Teatru Wielkiego w Łodzi nie był tak trudny jak ten, w którym obchodzi 50 rocznicę założenia stałej sceny operowej (gmach powstał 12 lat później). Zaczęło się od premier i hucznych bankietów, potem było trzęsienie ziemi: aresztowanie dyrektora i groźba bankructwa. Teraz dzięki determinacji artystów sytuacja uległa załagodzeniu, a jubileusz trwa; z tej okazji urząd marszałkowski przeznaczył 1 mln zł na kolejne w tym roku premiery. "Adriana Lecouvreur" Francesca Cilei, wystawiona dokładnie niemal w rocznicę pierwszej łódzkiej premiery operowej (był to oczywiście "Straszny dwór"), przypomina, że tutejsza scena zawsze miała ambicje. Krawiec kraje, jak mu materii staje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego