Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 11
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
kampanie i zdjęcia faktycznie przyciągają wzrok? - Zbyt intensywne emocjonalnie obrazy powodują u widzów tzw. obronność percepcyjną - tłumaczy Rafał Krzysztof Ohme, profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. - Nasze zmysły odmawiają ich rejestrowania, nasz umysł stara się nie dopuścić ich do świadomości. W reklamie społecznej, nawet szokującej, trzeba więc straszyć z umiarem, bo inaczej ludzie wyprą to ze świadomości - dodaje.

Aby więc akcja wywarła jakikolwiek wpływ na widza, nie może się ograniczać do emocji negatywnych. - Taka reklama działa, jeśli pokazuje zagrożenie, możliwość uniknięcia zagrożenia i łatwość, z jaką to uniknięcie przychodzi. Jest taka reklama amortyzatorów, w której pokazuje się drastyczną scenę zbliżania
kampanie i zdjęcia faktycznie przyciągają wzrok? - Zbyt intensywne emocjonalnie obrazy powodują u widzów tzw. obronność percepcyjną - tłumaczy Rafał Krzysztof Ohme, profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. - Nasze zmysły odmawiają ich rejestrowania, nasz umysł stara się nie dopuścić ich do świadomości. W reklamie społecznej, nawet szokującej, trzeba więc straszyć z umiarem, bo inaczej ludzie wyprą to ze świadomości - dodaje. <br><br>Aby więc akcja wywarła jakikolwiek wpływ na widza, nie może się ograniczać do emocji negatywnych. - Taka reklama działa, jeśli pokazuje zagrożenie, możliwość uniknięcia zagrożenia i łatwość, z jaką to uniknięcie przychodzi. Jest taka reklama amortyzatorów, w której pokazuje się drastyczną scenę zbliżania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego