Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
zgodnego z logiką klasyczną do
postrzegania zgodnego z 'logiką paradoksu'.
W filozofii zen nie ma celowości w sensie założonego z góry planu, są
natomiast cząstkowe cele wynikające z nieustannego samotworzenia się
rzeczywistości 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Sprzeczność jest
bowiem źródłem nieustannego ruchu (a więc także nieustannych zmian).
Filozofia zen jest filozofią uniwersalną, ponieważ zawiera w sobie
wszystkie możliwe stanowiska filozoficzne jako prawdy cząstkowe, chociaż
sama nie jest po prostu sumą tych prawd.
Według kolejnej definicji filozofia jest "namysłem, który pojawia się
wtedy, gdy praktyka staje się samoświadoma". Ta definicja także jest
użyteczna w odniesieniu do filozofii zen, ponieważ wielu mistrzów starało
się
zgodnego z logiką klasyczną do <br>postrzegania zgodnego z 'logiką paradoksu'. <br>W filozofii zen nie ma celowości w sensie założonego z góry planu, są <br>natomiast cząstkowe cele wynikające z nieustannego samotworzenia się <br>rzeczywistości 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Sprzeczność jest <br>bowiem źródłem nieustannego ruchu (a więc także nieustannych zmian). <br>Filozofia zen jest filozofią uniwersalną, ponieważ zawiera w sobie <br>wszystkie możliwe stanowiska filozoficzne jako prawdy cząstkowe, chociaż <br>sama nie jest po prostu sumą tych prawd. <br>Według kolejnej definicji filozofia jest "namysłem, który pojawia się <br>wtedy, gdy praktyka staje się samoświadoma". Ta definicja także jest <br>użyteczna w odniesieniu do filozofii zen, ponieważ wielu mistrzów starało <br>się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego