Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
czyli takiego, w którym znowu może być interesujące i stać się źródłem dla kolejnego przeżycia estetycznego (dla tego samego lub innego odbiorcy).

*
Ważnym elementem teorii katastrof jest twierdzenie, że istnieją takie struktury, które, gdy znajdą się w określonej sytuacji, ulegają przekształceniom, i że przekształcenia te są tworami (strukturami) jakościowymi. Takie uniwersalne rozwinięcie teorii struktury jest sposobem przedstawienia każdej informacji zawartej w strukturze systemu. Twierdzenie to prowadzi do zagadnienia semantycznej funkcji dzieła sztuki, która wynika właśnie z jakościowego charakteru jego struktury. Dzieje się to dzięki opisaniu mechanizmu i elementów funkcjonujących w strukturze wewnętrznej dzieła sztuki, traktowanego jako "czarna skrzynka". Kiedy rozpatrujemy proces
czyli takiego, w którym znowu może być interesujące i stać się źródłem dla kolejnego przeżycia estetycznego (dla tego samego lub innego odbiorcy).<br><br>*<br>Ważnym elementem teorii katastrof jest twierdzenie, że istnieją takie struktury, które, gdy znajdą się w określonej sytuacji, ulegają przekształceniom, i że przekształcenia te są tworami (strukturami) jakościowymi. Takie uniwersalne rozwinięcie teorii struktury jest sposobem przedstawienia każdej informacji zawartej w strukturze systemu. Twierdzenie to prowadzi do zagadnienia semantycznej funkcji dzieła sztuki, która wynika właśnie z jakościowego charakteru jego struktury. Dzieje się to dzięki opisaniu mechanizmu i elementów funkcjonujących w strukturze wewnętrznej dzieła sztuki, traktowanego jako "czarna skrzynka". Kiedy rozpatrujemy proces
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego