Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
ocena

stopnia atrakcyjności nadawcy dla odbiorcy oraz ocena stosunku nadawcy do treści wiadomości odbieranych przez odbiorcę. Ważne jest również określenie kolejności prezentacji argumentów tworzących wiadomość, jak i kolejność nadawania poszczególnych wiadomości, stopień rozbieżności między postawami nadawcy i odbiorcy do desygnatów wiadomości w początkowym etapie komunikacji, a także płeć, samoocena i uprzednie doświadczenia odbiorcy.
Dobór treści wiadomości przy konstrukcji przekazów reklamowych, w odróżnieniu od większości form komunikacji, nie podlega kryteriom merytorycznym, lecz instrumentalnym. W konsekwencji obraz desygnatów kodowany w wiadomości nie stanowi adekwatnej reprezentacji oznaczanych obiektów. Fakt ten, z jednej strony zwiększa szansę na osiągnięcie zamierzonych skutków perswazyjnych, z drugiej jednak wiąże
ocena<br>&lt;page nr=111&gt;<br>stopnia atrakcyjności nadawcy dla odbiorcy oraz ocena stosunku nadawcy do treści wiadomości odbieranych przez odbiorcę. Ważne jest również określenie kolejności prezentacji argumentów tworzących wiadomość, jak i kolejność nadawania poszczególnych wiadomości, stopień rozbieżności między postawami nadawcy i odbiorcy do desygnatów wiadomości w początkowym etapie komunikacji, a także płeć, samoocena i uprzednie doświadczenia odbiorcy. <br>Dobór treści wiadomości przy konstrukcji przekazów reklamowych, w odróżnieniu od większości form komunikacji, nie podlega kryteriom merytorycznym, lecz instrumentalnym. W konsekwencji obraz desygnatów kodowany w wiadomości nie stanowi adekwatnej reprezentacji oznaczanych obiektów. Fakt ten, z jednej strony zwiększa szansę na osiągnięcie zamierzonych skutków perswazyjnych, z drugiej jednak wiąże
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego