Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 03.20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
do spożycia była "odświeżana" przez sieć.

Za niska poprzeczka

Hipermarkety wprowadziły też do Polski nowe techniki sprzedaży, marketing, zarządzanie. Czasem powodują one negatywne zjawiska. Według urzędu antymonopolowego ceny detaliczne towarów są zbyt niskie w stosunku do innych sklepów, a nawet cen dostawy. Sprzedaż towarów po zaniżonych cenach stawia hipermarkety w uprzywilejowanej sytuacji wobec drobnych kupców.
Jak dotąd nie znaleziono skutecznego rozwiązania tego problemu. Zawsze pozostaje sąd, który może ścigać przypadki dumpingu wielkich sklepów w oparciu o ustawę o wolnej konkurencji. Jednak procesy ciągną się latami i nie odstraszają szefów sieci.

Duży zjada małego

Według urzędu antymonopolowego duże sklepy forują miernych dostawców
do spożycia była "odświeżana" przez sieć.<br><br>&lt;tit&gt;Za niska poprzeczka&lt;/&gt;<br><br>Hipermarkety wprowadziły też do Polski nowe techniki sprzedaży, marketing, zarządzanie. Czasem powodują one negatywne zjawiska. Według urzędu antymonopolowego ceny detaliczne towarów są zbyt niskie w stosunku do innych sklepów, a nawet cen dostawy. Sprzedaż towarów po zaniżonych cenach stawia hipermarkety w uprzywilejowanej sytuacji wobec drobnych kupców.<br>Jak dotąd nie znaleziono skutecznego rozwiązania tego problemu. Zawsze pozostaje sąd, który może ścigać przypadki dumpingu wielkich sklepów w oparciu o ustawę o wolnej konkurencji. Jednak procesy ciągną się latami i nie odstraszają szefów sieci.<br><br>&lt;tit&gt;Duży zjada małego&lt;/&gt;<br><br>Według urzędu antymonopolowego duże sklepy forują miernych dostawców
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego