Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
jednej strony, oraz praktyki artystycznej - ze strony drugiej - do nadrzędnej funkcjonalnie względem ich pozanaukowej i pozaartystycznej praktyki społecznej. Odmienność owa przesądza zresztą o tym, że w ogóle można odróżniać od siebie naukę i sztukę jako odrębne formy świadomości społecznej. Jest to oczywiście odmienność o charakterze ramowym; w poszczególnych okresach historycznych urzeczywistnia się ona w różnych formach konkretnych.
2. Korespondencja.
Uwagi niniejsze pragnąłbym poświęcić najogólniejszej charakterystyce wskazanej wyżej odmienności w sposobach nawiązywania do zastanego "materiału myślowego", właściwych nauce oraz - z drugiej strony - sztuce. Odmienność ta przy tym stanowi, jak podkreślałem, wynik różnicy przeciwstawiającej obiektywny stosunek praktyki naukowej do funkcjonalnie nadrzędnej względem niej praktyki
jednej strony, oraz praktyki artystycznej - ze strony drugiej - do nadrzędnej funkcjonalnie względem ich pozanaukowej i pozaartystycznej praktyki społecznej. Odmienność owa przesądza zresztą o tym, że w ogóle można odróżniać od siebie naukę i sztukę jako odrębne formy świadomości społecznej. Jest to oczywiście odmienność o charakterze ramowym; w poszczególnych okresach historycznych urzeczywistnia się ona w różnych formach konkretnych.<br>&lt;tit&gt;2. Korespondencja.&lt;/&gt;<br> Uwagi niniejsze pragnąłbym poświęcić najogólniejszej charakterystyce wskazanej wyżej odmienności w sposobach nawiązywania do zastanego "materiału myślowego", właściwych nauce oraz - z drugiej strony - sztuce. Odmienność ta przy tym stanowi, jak podkreślałem, wynik różnicy przeciwstawiającej obiektywny stosunek praktyki naukowej do funkcjonalnie nadrzędnej względem niej praktyki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego