Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
spowodować może istotny spadek sprzedaży. Na przykład bardzo wysokie, znacznie wyższe niż w innych bankach, oprocentowanie wkładów środków finansowych może spowodować w pierwszym okresie duży ich napływ, ale także wzbudzić wątpliwości co do możliwości terminowego wypłacenia przez bank wkładów wraz z odsetkami.
Strategia skimming (wysokich cen) jest, w przypadku klasycznych usług bankowych, trudna do realizacji. Może być właściwie stosowana przy wprowadzaniu nowego produktu, ponieważ bank korzysta wtedy z monopolistycznej pozycji. Należy jednak podkreślić, że nowe produkty bankowe charakteryzują się szczególnie dużym stopniem naśladownictwa. Po wprowadzeniu nowego produktu banki konkurencyjne mogą stosunkowo szybko skopiować go i poszerzyć własny asortyment produktów. Odnosi się
spowodować może istotny spadek sprzedaży. Na przykład bardzo wysokie, znacznie wyższe niż w innych bankach, oprocentowanie wkładów środków finansowych może spowodować w pierwszym okresie duży ich napływ, ale także wzbudzić wątpliwości co do możliwości terminowego wypłacenia przez bank wkładów wraz z odsetkami.<br>Strategia &lt;foreign lang="eng"&gt;skimming&lt;/&gt; (wysokich cen) jest, w przypadku klasycznych usług bankowych, trudna do realizacji. Może być właściwie stosowana przy wprowadzaniu nowego produktu, ponieważ bank korzysta wtedy z monopolistycznej pozycji. Należy jednak podkreślić, że nowe produkty bankowe charakteryzują się szczególnie dużym stopniem naśladownictwa. Po wprowadzeniu nowego produktu banki konkurencyjne mogą stosunkowo szybko skopiować go i poszerzyć własny asortyment produktów. Odnosi się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego