Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
najpodlejsze chwasty.
'Wielkie miłosierdzie' jest nierozerwalnie związane z 'oświeceniem', nie
może jednak być wyrażane przez kogoś, kto nie dostąpił tego stanu. Adept
zen powinien dążyć do 'oświecenia', nie zajmując się rozróżnianiem dobra
i zła, które nieuchronnie prowadzi do dualizmu epistemologicznego. 'Etyka
paradoksowa' różni się od etyki formalnej tym, że nie ustanawia żadnego
dekalogu, żadnych norm moralnych, ale jest duchem prawa.

Mistrzowie zen byli świadomi tego, iż nauka o przekroczeniu dualizmu
dobra i zła może być błędnie rozumiana jako nawoływanie do ustawicznego
łamania wszelkich zasad moralnych. Z tego powodu w swoich pouczeniach
dla laikatu nawiązywali oni do powszechnie uznanych zasad etycznych,
podkreślając
najpodlejsze chwasty. <br>'Wielkie miłosierdzie' jest nierozerwalnie związane z 'oświeceniem', nie <br>może jednak być wyrażane przez kogoś, kto nie dostąpił tego stanu. Adept <br>zen powinien dążyć do 'oświecenia', nie zajmując się rozróżnianiem dobra <br>i zła, które nieuchronnie prowadzi do dualizmu epistemologicznego. 'Etyka <br>paradoksowa' różni się od etyki formalnej tym, że nie ustanawia żadnego <br>dekalogu, żadnych norm moralnych, ale jest duchem prawa. <br>&lt;page nr=271&gt;<br>Mistrzowie zen byli świadomi tego, iż nauka o przekroczeniu dualizmu <br>dobra i zła może być błędnie rozumiana jako nawoływanie do ustawicznego <br>łamania wszelkich zasad moralnych. Z tego powodu w swoich pouczeniach <br>dla laikatu nawiązywali oni do powszechnie uznanych zasad etycznych, <br>podkreślając
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego