Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
samego siebie. Wymaga to odbioru intencjonalnego wiadomości reklamowej.
W koncepcjach Newcomba, Festingera oraz Heidera wpływ zaangażowania na planowanie i przebieg działania związany jest z przyjęciem założenia określającego dążenie do zgodności i konsekwencji jako centralnego motywu ukierunkowującego zachowanie. Newcomb definiuje zaangażowanie jako natężenie postawy, jaką przyjmuje podmiot wobec obiektu postawy oraz uwewnętrzniony typ motywacji do działania. Zaangażowanie definiowane jest przez Newcomba za Brehmem i Cohenem jako dyspozycja tworzona w wyniku nacisków zewnętrznych. Są one koniecznym warunkiem do zmian postawy oprócz zgody na uczestnictwo w działaniach mogących prowadzić do zmiany postawy. Zgoda osoby uczestniczącej w określonym działaniu jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym
samego siebie. Wymaga to odbioru intencjonalnego wiadomości reklamowej. <br>W koncepcjach Newcomba, Festingera oraz Heidera wpływ zaangażowania na planowanie i przebieg działania związany jest z przyjęciem założenia określającego dążenie do zgodności i konsekwencji jako centralnego motywu ukierunkowującego zachowanie. Newcomb definiuje zaangażowanie jako natężenie postawy, jaką przyjmuje podmiot wobec obiektu postawy oraz uwewnętrzniony typ motywacji do działania. Zaangażowanie definiowane jest przez Newcomba za Brehmem i Cohenem jako dyspozycja tworzona w wyniku nacisków zewnętrznych. Są one koniecznym warunkiem do zmian postawy oprócz zgody na uczestnictwo w działaniach mogących prowadzić do zmiany postawy. Zgoda osoby uczestniczącej w określonym działaniu jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego