Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
odbioru, których podstawową cechą jest zwrotność, co
oznacza, że istnieje pomiędzy nimi współzależność i wzajemne wpływy
(wzajemnie się określają). Osobny związek widoczny jest pomiędzy
systemami jakości i wartości w stosunku do twórcy, dzieła i odbiorcy
oraz związek, który dotyczy świata człowieka.
Podejmując analizę dzieła sztuki na gruncie teorii systemów trzeba
uwzględnić budowę ontologiczną, tzn. określić strukturę, czyli elementy
wraz z relacjami, związki z innymi systemami, np. twórcy lub odbiorcy.
Powoduje to, że można mówić o przedmiotowym aspekcie badań, który
uwzględnia procesy zachodzące w dziele sztuki jako systemie i aspekcie
podmiotowym, który będzie jedynie zaznaczony i będzie uwzględniał
procesy zachodzące w człowieku
odbioru, których podstawową cechą jest zwrotność, co<br>oznacza, że istnieje pomiędzy nimi współzależność i wzajemne wpływy<br>(wzajemnie się określają). Osobny związek widoczny jest pomiędzy<br>systemami jakości i wartości w stosunku do twórcy, dzieła i odbiorcy<br>oraz związek, który dotyczy świata człowieka.<br> Podejmując analizę dzieła sztuki na gruncie teorii systemów trzeba<br>uwzględnić budowę ontologiczną, tzn. określić strukturę, czyli elementy<br>wraz z relacjami, związki z innymi systemami, np. twórcy lub odbiorcy.<br>Powoduje to, że można mówić o przedmiotowym aspekcie badań, który <br>uwzględnia procesy zachodzące w dziele sztuki jako systemie i aspekcie<br>podmiotowym, który będzie jedynie zaznaczony i będzie uwzględniał<br>procesy zachodzące w człowieku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego