Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
pomysłów Reeda i awangardowego podejścia do muzyki Johna Cale'a. Pierwszy dzięki swoim kompozycjom natychmiast stanął u boku najwybitniejszych rockowych autorów. Drugi dzięki wyobraźni i wiedzy stworzył aranżacje, które przeszły do rockowej historii, a on sam niebawem stał się wziętym producentem.
"To w Nowym Jorku rock uwierzył, że może być sztuką - w całej pełni, bez granic. [...] Ponury, mroczny wizerunek Velvet Underground znaczył tyle, że kultura rockowa z nagłym przyśpieszeniem weszła w wiek dojrzały. Teksty Lou Reeda były chłodne, realistyczne, bezlitosne -jak strzępy nagiej, kłopotliwej prawdy, którą psychodeliczny sen neutralizował kolorowymi pigułkami radości" - napisał Gino Castaldo.
Velvet Underground symbolizowali ciemną stronę upojonej własną wolnością, często
pomysłów Reeda i awangardowego podejścia do muzyki Johna Cale'a. Pierwszy dzięki swoim kompozycjom natychmiast stanął u boku najwybitniejszych rockowych autorów. Drugi dzięki wyobraźni i wiedzy stworzył aranżacje, które przeszły do rockowej historii, a on sam niebawem stał się wziętym producentem.<br>"To w Nowym Jorku rock uwierzył, że może być sztuką - w całej pełni, bez granic. [...] Ponury, mroczny wizerunek Velvet Underground znaczył tyle, że kultura rockowa z nagłym przyśpieszeniem weszła w wiek dojrzały. Teksty Lou Reeda były chłodne, realistyczne, bezlitosne -jak strzępy nagiej, kłopotliwej prawdy, którą psychodeliczny sen neutralizował kolorowymi pigułkami radości" - napisał Gino Castaldo.<br>Velvet Underground symbolizowali ciemną stronę upojonej własną wolnością, często
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego