Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
się wokół celów, form, metod możliwości i warunków efektywnych działań dydaktycznych lub wychowawczych. Dopiero bowiem taka problematyka decyduje o rzeczywiście pedagogicznym charakterze badań. Warto to podkreślić, gdyż zarówno w przeszłości, jak i niekiedy jeszcze dzisiaj można odnotować badania, które wprawdzie spełniły postulat empiryczności, a nawet dotyczyły tzw. "rzeczywistości wychowawczej", lecz w istocie rzeczy nie można ich uznać za pedagogiczne, bowiem nie wyprowadzają nie uzasadniają ani też nie weryfikują żadnych prakseologicznych dyrektyw dotyczących wychowawczego lub dydaktycznego działania. Do badań takich można zaliczyć przeprowadzane swego rodzaju sondaże dotyczące rodziny, poglądów czy postaw młodzieży, jej stosunku do dorosłych itp. Wszystkie te badania są wprawdzie niezbędne, aby
się wokół celów, form, metod możliwości i warunków efektywnych działań dydaktycznych lub wychowawczych. Dopiero bowiem taka problematyka decyduje o rzeczywiście pedagogicznym charakterze badań. Warto to podkreślić, gdyż zarówno w przeszłości, jak i niekiedy jeszcze dzisiaj można odnotować badania, które wprawdzie spełniły postulat empiryczności, a nawet dotyczyły tzw. "rzeczywistości wychowawczej", lecz w istocie rzeczy nie można ich uznać za pedagogiczne, bowiem nie wyprowadzają nie uzasadniają ani też nie weryfikują żadnych prakseologicznych dyrektyw dotyczących wychowawczego lub dydaktycznego działania. Do badań takich można zaliczyć przeprowadzane swego rodzaju sondaże dotyczące rodziny, poglądów czy postaw młodzieży, jej stosunku do dorosłych itp. Wszystkie te badania są wprawdzie niezbędne, aby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego