Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
zasługuje fakt, że największą część obrażeń w wypadkach drogowych stanowią urazy głowy, następnie klatki piersiowej oraz narządów brzusznych. Jeśli prawie połowa zabitych w wypadkach drogowych mogłaby wyżyć w razie stosowania pasów, to w takim samym przypadku liczba ciężko rannych mogłaby ulec redukcji o około 60 proc.
Oczywiście powstaje uzasadnione pytanie, w jakim stopniu kierowcy lub pasażerowie ponoszą obrażenia jedynie z powodu używania pasów?
Otóż należy rozróżniać obrażenia ponoszone na skutek używania pasów od tych, które występują mimo ich używania. Do obrażeń występujących w rezultacie używania prawidłowo zainstalowanego i zapiętego pasa należą: lekkie uszkodzenia kręgów szyjnych, rany i złamania żeber a także obrażenia narządów
zasługuje fakt, że największą część obrażeń w wypadkach drogowych stanowią &lt;hi&gt;urazy głowy&lt;/hi&gt;, następnie &lt;hi&gt;klatki piersiowej&lt;/hi&gt; oraz &lt;hi&gt;narządów brzusznych&lt;/hi&gt;. Jeśli prawie połowa zabitych w wypadkach drogowych mogłaby wyżyć w razie stosowania pasów, to w takim samym przypadku liczba ciężko rannych mogłaby ulec redukcji o około 60 proc.<br>Oczywiście powstaje uzasadnione pytanie, w jakim stopniu kierowcy lub pasażerowie ponoszą obrażenia jedynie z powodu używania pasów?<br>Otóż należy rozróżniać obrażenia ponoszone &lt;hi&gt;na skutek&lt;/hi&gt; używania pasów od tych, które występują &lt;hi&gt;mimo&lt;/hi&gt; ich używania. Do obrażeń występujących w rezultacie używania prawidłowo zainstalowanego i zapiętego pasa należą: &lt;hi&gt;lekkie uszkodzenia kręgów szyjnych, rany i złamania żeber a także obrażenia narządów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego