Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 12.17 (51)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
się wprowadzenia całkowitego zakazu reklamy swoich wyrobów (także w prasie). Swoim logo mogą oznaczać inne towary, na przykład Marlboro - buty i pantofle, Camel - odzież, a Rothmans - artykuły sportowe i zabawki. Do uchwalenia całkowitego zakazu reklamy papierosów jednak nie doszło. Przeważyły racjonalne argumenty - wszelkie ograniczenia sprzyjają powstaniu efektu owocu zakazanego. Gdy w latach 1982-1992 w Portugalii oraz Norwegii zabroniono promocji wyrobów tytoniowych, wzrosła liczba palących - odpowiednio o 21,5 proc. oraz 11 proc. Skuteczne okazały się również argumenty zaprezentowane w oświadczeniu Koalicji przeciwko Cenzurze: "Każde ograniczenie prawa do reklamowania produktów dostępnych w legalnym obrocie handlowym jest równocześnie ograniczeniem praw obywatelskich". Wybór powinien
się wprowadzenia całkowitego zakazu reklamy swoich wyrobów (także w prasie). Swoim logo mogą oznaczać inne towary, na przykład Marlboro - buty i pantofle, Camel - odzież, a Rothmans - artykuły sportowe i zabawki. Do uchwalenia całkowitego zakazu reklamy papierosów jednak nie doszło. Przeważyły racjonalne argumenty - wszelkie ograniczenia sprzyjają powstaniu efektu owocu zakazanego. Gdy w latach 1982-1992 w Portugalii oraz Norwegii zabroniono promocji wyrobów tytoniowych, wzrosła liczba palących - odpowiednio o 21,5 proc. oraz 11 proc. Skuteczne okazały się również argumenty zaprezentowane w oświadczeniu Koalicji przeciwko Cenzurze: "Każde ograniczenie prawa do reklamowania produktów dostępnych w legalnym obrocie handlowym jest równocześnie ograniczeniem praw obywatelskich". Wybór powinien
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego