Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
chyba najwybitniejsza indywidualność; jaka objawiła się w dramacie polskim od końca wojny. Jest to humorysta pełen wewnętrznej powagi, gorzkiej zadumy nad światem i życiem. Jest to świetna, ostra, odkrywcza inteligencja artystyczna i inteligencja tout court. Dowodzą tego dwie jednoaktowe sztuki "Czarowna noc" i "Zabawa" (nawiasem mówiąc menu trochę za chude w porównaniu z trzygodzinnymi przedstawieniami Mchatu) - odmienne od siebie, a noszące znak jednej, już pewnej i jeszcze wiele obiecującej ręki.
Polskich widzów poruszyła bardziej "Zabawa". Już na premierze komunałem stało się zestawienie tego utworu z "Weselem", rozgorzały spory o jego interpretację i, co ważniejsze, powszechne było doznanie zbiorowego wstrząsu, którego nieczęsto doświadcza
chyba najwybitniejsza indywidualność; jaka objawiła się w dramacie polskim od końca wojny. Jest to humorysta pełen wewnętrznej powagi, gorzkiej zadumy nad światem i życiem. Jest to świetna, ostra, odkrywcza inteligencja artystyczna i inteligencja &lt;foreign&gt;tout court&lt;/&gt;. Dowodzą tego dwie jednoaktowe sztuki "Czarowna noc" i "Zabawa" (nawiasem mówiąc menu trochę za chude w porównaniu z trzygodzinnymi przedstawieniami Mchatu) - odmienne od siebie, a noszące znak jednej, już pewnej i jeszcze wiele obiecującej ręki.<br>Polskich widzów poruszyła bardziej "Zabawa". Już na premierze komunałem stało się zestawienie tego utworu z "Weselem", rozgorzały spory o jego interpretację i, co ważniejsze, powszechne było doznanie zbiorowego wstrząsu, którego nieczęsto doświadcza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego