Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
skali międzynarodowej. Przedstawiamy oto przykład takiego właśnie opracowania.



W celu zapewnienia porównywalności badań przedsiębiorstwa transnarodowe korzystają często ze współpracy międzynarodowych przedsiębiorstw konsultingowych i firm badawczych, z których najważniejsze dla rynku Unii Europejskiej zostały przedstawione wcześniej.

3.2. Analiza udziałów rynkowych

Najprostszą metodą oceny pozycji rynkowej przedsiębiorstwa jest określenie jego udziału w rynku. Jest to wskaźnik procentowy, oznaczający relację wartości lub ilości sprzedaży uzyskanej przez dane przedsiębiorstwo w określonym czasie do całkowitej sprzedaży produktów, dokonanej przez wszystkich konkurentów na rynku. Jest to wskaźnik bezwzględnego udziału w rynku. Oprócz niego można stosować wskaźnik względny, rozumiany jako porównanie sprzedaży danej firmy ze sprzedażą najbliższych konkurentów
skali międzynarodowej. Przedstawiamy oto przykład takiego właśnie opracowania.<br><br>&lt;gap&gt;<br><br>W celu zapewnienia porównywalności badań przedsiębiorstwa transnarodowe korzystają często ze współpracy międzynarodowych przedsiębiorstw konsultingowych i firm badawczych, z których najważniejsze dla rynku Unii Europejskiej zostały przedstawione wcześniej.<br><br>&lt;tit&gt;3.2. Analiza udziałów rynkowych&lt;/&gt;<br><br>Najprostszą metodą oceny pozycji rynkowej przedsiębiorstwa jest określenie jego udziału w rynku. Jest to wskaźnik procentowy, oznaczający relację wartości lub ilości sprzedaży uzyskanej przez dane przedsiębiorstwo w określonym czasie do całkowitej sprzedaży produktów, dokonanej przez wszystkich konkurentów na rynku. Jest to wskaźnik bezwzględnego udziału w rynku. Oprócz niego można stosować wskaźnik względny, rozumiany jako porównanie sprzedaży danej firmy ze sprzedażą najbliższych konkurentów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego