Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
na próby zgłębienia przez odbiorcę owego sensu samemu nie zawsze umiejąc czy nie chcąc owego sensu określić.
Dlatego też nie w znaczeniach struktury przedstawionej szukałabym największych walorów malarstwa Skupniewicza, lecz w tym, co widocznie kieruje jego artystycznym działaniem. Wydaje się, że głównym założeniem artysty jest pragnienie stworzenia struktury malarskiej estetycznie walentnej, nie tylko znaczącej, lecz także - albo przede wszystkim - spełniającej szereg innych kryteriów wartości specyficznie malarskich. Skupniewicz kreuje obrazy o intensywnych, ekspansywnych nawet barwach, w których jednak - mimo tej ekspansywności - nie przekracza granic kolorystycznej równowagi. Daje to nierzadko efekty estetyzujące i dekoracyjne, czasem wręcz "piękne" w potocznym rozumieniu. Nie bez znaczenia
na próby zgłębienia przez odbiorcę owego sensu samemu nie zawsze umiejąc czy nie chcąc owego sensu określić.<br> Dlatego też nie w znaczeniach struktury przedstawionej szukałabym największych walorów malarstwa Skupniewicza, lecz w tym, co widocznie kieruje jego artystycznym działaniem. Wydaje się, że głównym założeniem artysty jest pragnienie stworzenia struktury malarskiej estetycznie walentnej, nie tylko znaczącej, lecz także - albo przede wszystkim - spełniającej szereg innych kryteriów wartości specyficznie malarskich. Skupniewicz kreuje obrazy o intensywnych, ekspansywnych nawet barwach, w których jednak - mimo tej ekspansywności - nie przekracza granic kolorystycznej równowagi. Daje to nierzadko efekty estetyzujące i dekoracyjne, czasem wręcz "piękne" w potocznym rozumieniu. Nie bez znaczenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego