Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
i Klaus Kammer jako Andri pozostawili w tyle wybitnych skądinąd aktorów Cussacka i Courtnaya.
Drugi wkład Niemców był zupełnym zawodem. Niewidziany, nieczytany, nietłumaczony, ledwie pamiętany Goethe okazał się niewart zachodu, przynajmniej zachodu teatralnego, który jest kosztowniejszy niż jakikolwiek inny, lecz i bardziej obowiązujący. Wszystko wokół "Claviga", cała jego otoczka anegdotyczna,

warsztatowa, psychologiczna jest zajmująca, on sam - ani trochę lub bardzo niewiele.
Ten drugi utwór dramatyczny Goethego powstał w tym samym roku (1774), w którym ukazał się jego "romans liryczny" o Werterze, zdobył mu rozgłos europejski i rozpętał falę werteryzmu. Przyszły Olimpijczyk, któremu na napisanie "Fausta" trzeba było całego życia, podobno napisał
i Klaus Kammer jako Andri pozostawili w tyle wybitnych skądinąd aktorów Cussacka i Courtnaya.<br>Drugi wkład Niemców był zupełnym zawodem. Niewidziany, nieczytany, nietłumaczony, ledwie pamiętany Goethe okazał się niewart zachodu, przynajmniej zachodu teatralnego, który jest kosztowniejszy niż jakikolwiek inny, lecz i bardziej obowiązujący. Wszystko wokół "Claviga", cała jego otoczka anegdotyczna,<br><br>&lt;page nr=57&gt; warsztatowa, psychologiczna jest zajmująca, on sam - ani trochę lub bardzo niewiele.<br>Ten drugi utwór dramatyczny Goethego powstał w tym samym roku (1774), w którym ukazał się jego "romans liryczny" o Werterze, zdobył mu rozgłos europejski i rozpętał falę werteryzmu. Przyszły Olimpijczyk, któremu na napisanie "Fausta" trzeba było całego życia, podobno napisał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego