Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1978
Rok powstania: 2005
ale nie zubożyło to prezentacji, której celem zasadniczym było wyeksponowanie cech konstytutywnych tej nowej formy artystycznego myślenia, oraz typowych dla niej motywów. Obecne przecież były prace najbardziej znanych fotorealistów (R. Goings, R. McLean, R. Cottingham, J. Salt, czy M. Morley). Przedstawiono także realizacje twórców może mniej w Polsce spopularyzowanych, ale ważkie dla doświadczeń kierunku. Myślę tu o Johnie C. Clarke,u i Johnie Baederze.
Zwykło się interpretować fotorealizm jako dążenie do maksymalnie wiernego odwzorowania rzeczywistości. Fotografia pośrednicząca w procesie tworzenia służyć miałaby zatem eliminacji subiektywnych sposobów postrzegania, a także sprzyjać, poprzez fakt jej dokładnego "odmalowania", "rugowaniu jednostkowych preferencji wartości przejawiających się
ale nie zubożyło to prezentacji, której celem zasadniczym było wyeksponowanie cech konstytutywnych tej nowej formy artystycznego myślenia, oraz typowych dla niej motywów. Obecne przecież były prace najbardziej znanych fotorealistów (R. Goings, R. McLean, R. Cottingham, J. Salt, czy M. Morley). Przedstawiono także realizacje twórców może mniej w Polsce spopularyzowanych, ale ważkie dla doświadczeń kierunku. Myślę tu o Johnie C. Clarke,u i Johnie Baederze. <br>Zwykło się interpretować fotorealizm jako dążenie do maksymalnie wiernego odwzorowania rzeczywistości. Fotografia pośrednicząca w procesie tworzenia służyć miałaby zatem eliminacji subiektywnych sposobów postrzegania, a także sprzyjać, poprzez fakt jej dokładnego "odmalowania", &lt;hi rend="italic"&gt;"rugowaniu jednostkowych preferencji wartości przejawiających się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego