Typ tekstu: Książka
Autor: red. Gomulicka Barbara
Tytuł: Pisarze polskiego oświecenia
Rok: 1996
ich rozwojowej dynamiki. Punkt widzenia narratora mógł już pokrywać się z punktem widzenia opisywanej postaci. Aktualizacja płaszczyzny narracji, ujawnianie osoby opowiadacza, zastosowanie zasady „powieści z kluczem", częste odniesienia do czytelnika należały na terenie polskiej prozy do osiągnięć ukazujących nowe możliwości powieściowe. Trzeba również uznać utwór Wirtemberskiej za udaną próbę wcielenia w życie postulatu Rousseau, aby uczynić język artystyczny przekaźnikiem treści emocjonalnych także przy odwołaniu się do inspiracji muzycznych. W Malwinie harmonia i wyrównanie rozmiarowe kolonów prozy, instrumentowanie utworu przy pomocy intonacji służą celowo uwyraźnionym układom brzmieniowym. Ten tekst jest zrytmizowany, szczególnie w partiach narratorskich, ma ekwiwalentność foniczną jednostek zdaniowych, ustalony
ich rozwojowej dynamiki. Punkt widzenia narratora mógł już pokrywać się z punktem widzenia opisywanej postaci. Aktualizacja płaszczyzny narracji, ujawnianie osoby opowiadacza, zastosowanie zasady „powieści z kluczem", częste odniesienia do czytelnika należały na terenie polskiej prozy do osiągnięć ukazujących nowe możliwości powieściowe. Trzeba również uznać utwór Wirtemberskiej za udaną próbę wcielenia w życie postulatu Rousseau, aby uczynić język artystyczny przekaźnikiem treści emocjonalnych także przy odwołaniu się do inspiracji muzycznych. W Malwinie harmonia i wyrównanie rozmiarowe kolonów prozy, instrumentowanie utworu przy pomocy intonacji służą celowo uwyraźnionym układom brzmieniowym. Ten tekst jest zrytmizowany, szczególnie w partiach narratorskich, ma ekwiwalentność foniczną jednostek zdaniowych, ustalony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego