Typ tekstu: Książka
Autor: Kabatc Eugeniusz
Tytuł: Vinum sacrum et profanum
Rok: 2003
jego "świetlistość" zostaje wyeksponowana jako zapowiedź ekumenii obrzędu. Luminosa zagadka jednak trwa, tak więc jezuici wciąż się dziwią swoim świętym, Filipowi Neri i Ignacemu Loyoli, że "zakochali się w winnej krwi Chrystusowej".
Wielką beczką wina toczy się historia kultury przez Europę. Wielkiej i codziennej, skoro, jak powiada Biblia, "wino do weselenia się jest tworzone".
Kiedy mi redaktor "bez pardonu" zamienił niegdyś "moje winobranie" na "moje winogranie", zrozumiałem, że wystarczy czasem jedna literka, by odmienić jeden sens bytu na drugi, mistyczny na ludyczny. Ale czy krańcowo różny? Czy gra i zabawa musi być zaprzeczeniem świetlistości ducha, czy nie może być jego promieniem
jego "świetlistość" zostaje wyeksponowana jako zapowiedź ekumenii obrzędu. Luminosa zagadka jednak trwa, tak więc jezuici wciąż się dziwią swoim świętym, Filipowi Neri i Ignacemu Loyoli, że "zakochali się w winnej krwi Chrystusowej".<br> Wielką beczką wina toczy się historia kultury przez Europę. Wielkiej i codziennej, skoro, jak powiada Biblia, "wino do weselenia się jest tworzone".<br>Kiedy mi redaktor "bez pardonu" zamienił niegdyś "moje winobranie" na "moje winogranie", zrozumiałem, że wystarczy czasem jedna literka, by odmienić jeden sens bytu na drugi, mistyczny na ludyczny. Ale czy krańcowo różny? Czy gra i zabawa musi być zaprzeczeniem świetlistości ducha, czy nie może być jego promieniem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego