Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
interpretowany i dekodowany na podstawie podobieństwa do obiektu oznaczanego, nie wymaga więc dokładnego uzgodnienia reguł interpretacyjnych między nadawcą a odbiorcą. Mona go zatem interpretować jednoznacznie lub wieloznacznie, gdy obraz ma charakter metaforyczny. W przypadku wizualnych elementów metaforycznych wiadomości reklamowej zakres interpretacji określany jest przez pozostałe elementy. W odróżnieniu od elementów wiadomości kodowanych werbalnie elementy wizualne w silniejszym stopniu podlegają interpretacji uwarunkowanej kontekstowo, co stwarza możliwości ukierunkowania jej przez nadawcę. Czas potrzebny na odczytywanie informacji kodowanej ikonicznie jest krótszy niż przy informacji kodowanej werbalnie, co przede wszystkim istotnie dotyczy przetwarzania komunikatu w sytuacjach niskiego zaangażowania odbiorcy. Identyfikacja obrazu następuje praktycznie po jego
interpretowany i dekodowany na podstawie podobieństwa do obiektu oznaczanego, nie wymaga więc dokładnego uzgodnienia reguł interpretacyjnych między nadawcą a odbiorcą. Mona go zatem interpretować jednoznacznie lub wieloznacznie, gdy obraz ma charakter metaforyczny. W przypadku wizualnych elementów metaforycznych wiadomości reklamowej zakres interpretacji określany jest przez pozostałe elementy. W odróżnieniu od elementów wiadomości kodowanych werbalnie elementy wizualne w silniejszym stopniu podlegają interpretacji uwarunkowanej kontekstowo, co stwarza możliwości ukierunkowania jej przez nadawcę. Czas potrzebny na odczytywanie informacji kodowanej ikonicznie jest krótszy niż przy informacji kodowanej werbalnie, co przede wszystkim istotnie dotyczy przetwarzania komunikatu w sytuacjach niskiego zaangażowania odbiorcy. Identyfikacja obrazu następuje praktycznie po jego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego