Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
która zawsze odróżniała ich od sekciarzy. Ponieważ zaś Chrystus obiecał swoim wyznawcom trwanie Kościoła aż do powtórnego Jego przyjścia, dlatego w dziejach Kościoła nie ma miejsca na pęknięcia i rozłamy, na rozwiązania inne niż ciągłość.

Druga pułapka to przeciwstawienie sobie "Kościoła przedkonstantyńskiego" i "Kościoła konstantyńskiego", rozumianych jako "wiara prywatna" i "wiara publiczna". Rzecznicy takiego poglądu twierdzą, że chrześcijaństwo w pierwszych wiekach rozkwitało, gdyż ograniczało się do prywatnej sfery życia wiernych, natomiast kiedy wkroczyło w sferę publiczną rozpoczął się jego powolny trwający po dzień dzisiejszy rozkład. W myśl tej teorii chrześcijanie powinni dzisiaj wycofać się w ogóle ze sfery publicznej (tzn. zawiesić
która zawsze odróżniała ich od sekciarzy. Ponieważ zaś Chrystus obiecał swoim wyznawcom trwanie Kościoła aż do powtórnego Jego przyjścia, dlatego w dziejach Kościoła nie ma miejsca na pęknięcia i rozłamy, na rozwiązania inne niż ciągłość.<br><br> Druga pułapka to przeciwstawienie sobie "Kościoła &lt;orig&gt;przedkonstantyńskiego&lt;/&gt;" i "Kościoła &lt;orig&gt;konstantyńskiego&lt;/&gt;", rozumianych jako "wiara prywatna" i "wiara publiczna". Rzecznicy takiego poglądu twierdzą, że chrześcijaństwo w pierwszych wiekach rozkwitało, gdyż ograniczało się do prywatnej sfery życia wiernych, natomiast kiedy wkroczyło w sferę publiczną rozpoczął się jego powolny trwający po dzień dzisiejszy rozkład. W myśl tej teorii chrześcijanie powinni dzisiaj wycofać się w ogóle ze sfery publicznej (tzn. zawiesić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego